Trafikpolitik

Trafikpolitik for Skolen på Islands Brygge

Skolens trafikpolitik har til formål at sikre tryghed og gode adgangsforhold for alle. Trafikpolitikken skal medvirke til at eleverne får gode vaner i trafikken og lærer at vise hensyn. Vi opfordrer til at skolevejen er en del af børnenes daglige bevægelse, og at børnene derfor går eller cykler til skole.  Alle nye forældre modtager skolens trafikpolitik som en del af indskrivningen. Børn kopierer de voksnes adfærd. Tænk derfor som voksen over hvordan du færdes i trafikken.

For basisskolen gælder:

• Skolegården er cykelfrit område
  • Cykler og løbehjul skal parkeres i stativerne, så de ikke blokerer brandveje og indgange
  • Stien til skolens sydlige indgang er en fodgængerzone
  • Der er mulighed for hurtig afsætning af børn på kiss-and-ride ud mod Artillerivej
  • Ved undtagelsesvis behov for parkering, henvises til p-pladsen bag hallen
  • Elever fra 6. klasse står skolepatrulje i krydset Halfdansgade/Artillerivej hver morgen kl. 7.45 - 08.00. Hjælp skolepatruljen ved at respektere deres anvisninger

For udskolingen gælder:

• Vis hensyn i lokalområdet ved at overholde færdselsloven og ikke cykle på fortovet

Undervisning

Ifølge folkeskoleloven er det obligatorisk at undervise i færdsel gennem hele skoleforløbet.

Det gør vi bl.a. ved at:

• Lærerne gør brug af de gratis undervisningsmaterialer fra Rådet for Sikker Trafik.
  • Lærerne er åbne overfor muligheden for at tænke færdsel ind i den understøttende undervisning, tværfaglige forløb og temauger samt bevægelse.
  • Bruge færdselspolitiets tilbud til klasserne
  • Have veluddannede færdselskontaktlærere, der kan inspirere til god
  • Færdselsundervisning og varetage kontakten til politi og kommune.

Billede fjernet.

Trafikpolitik

Shape Created with Sketch.